Email marketing využíva ako médium e-mail. Emaily sú väčšinou rozosielané skupine adresátov a obsahujú prevažne komerčné informácie. Email marketing však nie je len o predaji. V dobe, kedy sa denne hrnú do schránky bežného internetového užívateľa desitky nevyžiadaných emailov a zároveň v dobe, kedy je filtrovanie SPAMu na vysokej úrovni, je zasielanie prostých predajných emailov veľmi neefektívne a konverzný pomer môže limitne blížiť k nule.
Používajú sa preto dlhodobejšie stratégie komunikácie s potenciálnym zákazníkom. Emaily sú často personalizované, obsahujú hodnotné informácie a pomáhajú adresátom riešiť nejaký problém. Takýmto spôsobom si firmy, využívajúce emailový marketing budujú dôveryhodnosť a na samotný predaj je orientovaná len časť emailov.
Najpoužívanejšie nástroje na email marketing:
- Constant Contact
- ActiveCampaign
- Drip
- SendinBlue
- Mailjet
- MailChimp
- AWeber