Marketing prostredníctvom známich osobností. Nejde o nič nové, tento druh marketingu totiž vždy dobre fungoval a často ho využívali hlavne veľké značky predovšetkým v televíznej reklame. Vďaka internetu a vzniku určitej strednej triedy známich osobností sa však stal influencer marketing dostupný aj pre stredne veľké a menšie firmy. Tie dnes majú možnosť vybrať si nie len z filmových hviezd televíznej obrazovky, ale aj z menej známich osobností, ktoré majú dostatočne zaujímavé publikum napr. na YouTube alebo Instagrame.
Influencer je vo svojej podstate niekto, kto má väčší dosah na iných ľudí, než bežný človek. Je ho viac vidieť, ma vybudovanú určitu základňu fanúšikov, ktorí ho majú radi a dôverujú mu. Práve vďaka tomu môže byť tento druh marketingu veľmi efektívny v prípade že sa spojí produkt s vhodným publikom, pretože ak ho doporučí niekto, komu publikum dôveruje (autorita v danej oblasti), konverzie môžu byť vysoké.